Ressam : Parmigianino (1503-1540)
Resmin Adi : Madonna with the Long Neck (1834)
Nerede : Uffizi, Floransa, İtalya
Boyutu : 216 cm x 132cm
İtalyan ressam Parmigianino, henüz 2 yaşındayken babasını kaybetti. Onu, yetenekli ressam amcaları büyüttü. Böylece Parmigianino 18 yaşına geldiğinde, kendi projeeini tamamlayan bir ressam olmuştu bile. Parmigianino, Maniyerizm üslübuna daha yakındı, yani resimlerindeki insanlar biraz deformeydi diyebiliriz J 21 yaşında Roma’ya gittiğinde, “Raphael’in yeniden doğuşu” olarak anıldı. Haksız da değillerdi; belki komposizyonları Raphael kadar ilahi değildi ama, Meryem ve melek tasvirleri büyüleyiciydi.  Bir süre Bologna’da resim yaptıktan sonra, yeni projesi için 1530’da Parma’ya  gitti. Parma’da bir kahraman olarak karşılanmıştı. Ancak Parma’da aldığı projeyi, zamanında teslim etmediği için başı belaya girdi. 1537’de tamamlamadığı bu iş için mahküm edilince Casal Maggiore’ye kaçtı. İnanılmaz başarı bir ressam iken, kaçak ve sefil olarak henüz 37 yaşındayken vefat etti. Madonna with the Long Neck – Uzun Boyunlu Meryem , Parma’dayken yapmaya başladığı; ancak beklenmeyen mahkümiyetin ardından kaçmasıyla tamamlayamadığı resimleri arasındaydı. Gerçi, bu resme daha ne ekleyecekti, ne güzellik katacaktı bilinmez. Dikkat ederseniz, Meryem, solda görünen meleklere kıyasla, oldukça iri. Hatta kucağındaki İsa da, bir bebek için çok büyük. Parmigianino öyle uygun görmüş diyelim. Meryem’i zengin kumaşlar içinde ve bu kadar mutlu görmek çok güzel. Parmigianino’nun özellikle kadın tasvirleri nerede görsek tanıyacağımız türden; çehreleri, ışıltıları ve yüzlerinden kulaklaklarına uzanan “şeftali tüylerine” kadar, fazlasıyla gerçek ve büyüleyiciler. High-res

Ressam : Parmigianino (1503-1540)

Resmin Adi : Madonna with the Long Neck (1834)

Nerede : Uffizi, Floransa, İtalya

Boyutu : 216 cm x 132cm

İtalyan ressam Parmigianino, henüz 2 yaşındayken babasını kaybetti. Onu, yetenekli ressam amcaları büyüttü. Böylece Parmigianino 18 yaşına geldiğinde, kendi projeeini tamamlayan bir ressam olmuştu bile. Parmigianino, Maniyerizm üslübuna daha yakındı, yani resimlerindeki insanlar biraz deformeydi diyebiliriz J 21 yaşında Roma’ya gittiğinde, “Raphael’in yeniden doğuşu” olarak anıldı. Haksız da değillerdi; belki komposizyonları Raphael kadar ilahi değildi ama, Meryem ve melek tasvirleri büyüleyiciydi.  Bir süre Bologna’da resim yaptıktan sonra, yeni projesi için 1530’da Parma’ya  gitti. Parma’da bir kahraman olarak karşılanmıştı. Ancak Parma’da aldığı projeyi, zamanında teslim etmediği için başı belaya girdi. 1537’de tamamlamadığı bu iş için mahküm edilince Casal Maggiore’ye kaçtı. İnanılmaz başarı bir ressam iken, kaçak ve sefil olarak henüz 37 yaşındayken vefat etti. Madonna with the Long Neck – Uzun Boyunlu Meryem , Parma’dayken yapmaya başladığı; ancak beklenmeyen mahkümiyetin ardından kaçmasıyla tamamlayamadığı resimleri arasındaydı. Gerçi, bu resme daha ne ekleyecekti, ne güzellik katacaktı bilinmez. Dikkat ederseniz, Meryem, solda görünen meleklere kıyasla, oldukça iri. Hatta kucağındaki İsa da, bir bebek için çok büyük. Parmigianino öyle uygun görmüş diyelim. Meryem’i zengin kumaşlar içinde ve bu kadar mutlu görmek çok güzel. Parmigianino’nun özellikle kadın tasvirleri nerede görsek tanıyacağımız türden; çehreleri, ışıltıları ve yüzlerinden kulaklaklarına uzanan “şeftali tüylerine” kadar, fazlasıyla gerçek ve büyüleyiciler.