Ressam : Georges-Pierre Seurat (1859-1891)
Resmin Adi : Circus Sideshow - Parade de Cirque  (1887-88)
Nerede : Metropolitan, New York, ABD
Boyutu : 99,7 cm x 149,9 cm
Seurat, Paris’in banliyö kesiminde kurulan bu gezici sirkten çok etkilenmiş. Hemen hazırlıklarını yapıp, bu sirki nasıl resmedeceğini planlamış, ideal komposizyonu defalarca çalışmış. Bana göre şaheserlerini çok daha önce tamamlamıştı. Ancak onun için bu resmin önemi başka. Bu resim Seurat’a Bağımsızlar Salon’unda sergilenme hakkı getirince, geliştirdiği neo-impressionism tekniğini daha büyük kitlelerle tanıştırma fırsatı bulmuştu. Ne acıdır ki Seurat, impressionism defterini kapatıp yepyeni bir akıma insanları alıştırmaya daha yeni başlamışken sadece 32 yaşında vefat etmişti. Malum Seurat’ın henüz ısınma turlarındayken yaptıkları bile bugün birer şaheser olarak anılıyor. Belki bu bilgisayar ekranında, bu resimlerin birer şahaser olduğu hissi geçmiyordur ama sizi temin ederim, Bathers at Asnieres resmini ilk gördüğümde karşısında çakılıp kalmıştım. Bunu bilen müze yönetimi 2 x 3 metre büyüklüğündeki resmin karşısında kocaman bir koltuk koymuş zaten, gören oturup kalıyor karşısında. Yeni teknik geliştiren, yeni akımlara yol açan her ressama saygımız sonsuz. 26 Şubat'ta bahsettiğim Bathers at Asnieres resminden bahsetmiştim. 2 Haziran'da ise bir diğer şaheseri “A Sunday Afternoon on the Island of La Grande Jatte” resmine yer vermiştim. Hatırlamak isterseniz tarih linklerine tıklayın. High-res

Ressam : Georges-Pierre Seurat (1859-1891)

Resmin Adi : Circus Sideshow - Parade de Cirque  (1887-88)

Nerede : Metropolitan, New York, ABD

Boyutu : 99,7 cm x 149,9 cm

Seurat, Paris’in banliyö kesiminde kurulan bu gezici sirkten çok etkilenmiş. Hemen hazırlıklarını yapıp, bu sirki nasıl resmedeceğini planlamış, ideal komposizyonu defalarca çalışmış. Bana göre şaheserlerini çok daha önce tamamlamıştı. Ancak onun için bu resmin önemi başka. Bu resim Seurat’a Bağımsızlar Salon’unda sergilenme hakkı getirince, geliştirdiği neo-impressionism tekniğini daha büyük kitlelerle tanıştırma fırsatı bulmuştu. Ne acıdır ki Seurat, impressionism defterini kapatıp yepyeni bir akıma insanları alıştırmaya daha yeni başlamışken sadece 32 yaşında vefat etmişti. Malum Seurat’ın henüz ısınma turlarındayken yaptıkları bile bugün birer şaheser olarak anılıyor. Belki bu bilgisayar ekranında, bu resimlerin birer şahaser olduğu hissi geçmiyordur ama sizi temin ederim, Bathers at Asnieres resmini ilk gördüğümde karşısında çakılıp kalmıştım. Bunu bilen müze yönetimi 2 x 3 metre büyüklüğündeki resmin karşısında kocaman bir koltuk koymuş zaten, gören oturup kalıyor karşısında. Yeni teknik geliştiren, yeni akımlara yol açan her ressama saygımız sonsuz. 26 Şubat'ta bahsettiğim Bathers at Asnieres resminden bahsetmiştim. 2 Haziran'da ise bir diğer şaheseri “A Sunday Afternoon on the Island of La Grande Jatte” resmine yer vermiştim. Hatırlamak isterseniz tarih linklerine tıklayın.